Mitt företag

Oj, jag är så himla sugen på att skaffa mitt företag nu. Har tänkt på det här, åtminstånde ett år. Kanske ska satsa på att bli ungföretagare? Vet ändå att det är det jag kommer göra sen.
Har suttit nu någon timma och bara tänkt på massa saker och skrivit ner på ett papper vad jag bör tänka på till mitt företag... sitter och googlar runt vad man ska göra, hur man får lån, lokaler osv osv.

Vill ni veta vad det är nu då?

Jag vill öppna en butik för snow och skate produkter. Internetbutik och markbutik, gärna i stockholm (då det är dåligt om sådana här). Butiken ska ha en liten scen för ackustiska spelningar, och en tid efter ett band spelar säljer jag även deras merch.

hmm.. sitter och tänker på så mycket saker nu. Vad man ska börja med? Markbutik eller internet butik? Om jag börjar med nätet måste jag fortfarande ha en lagerlokal. Hur jag får tillstånd att sälja märken? Vart jag får tag i prrodukter? Sponsra events? Vem fixar hemsidan? Var hittar jag lokal? Fixa någon som hjälper till att starta upp företaget?

Det är iofs mest lite önsketänkande nu än vad jag är realistisk, men det är fortfarande roligt att drömma.

Någon som har namnförslag?

Peace out <3

Kommentarer
Postat av: Carolina

Bra idé...kör på!!! Märks att våran familj är rätt företagssamma, jag har ju bollat ideér om en dansskola

2010-01-18 @ 14:51:51
Postat av: Tessie

Då ska jag jobba i din butik :D

2010-01-18 @ 20:31:53
Postat av: Tessie

Då ska jag jobba i din butik :D

2010-01-18 @ 20:32:12
Postat av: Tessie

Då ska jag jobba i din butik :D

2010-01-18 @ 20:33:18
Postat av: tessie

3 ggr :P

2010-01-18 @ 20:33:48
Postat av: Linda

Du börjar med att kolla med banken om du skulle kunna få ett lån, och när du har klartecken från banken ska du höra med företag som gör produkterna, om de skulle vara intresserade av att sälja i din butik. När du pratar med banken ska du gärna ha en budget redo och en planläggning för utgifter och inkomster etc. Lokaler är lätta att få tag på så länge du har pengar. Finns många andra företag som lånar ut lokaler och skulle eventuellt kunna få en lokal till billigare pris och du fixade sponsring (alltså i utbyte mot att du merchar deras märke eller nåt). Mikael Jagekrans fixar hemsidan!



Det bästa vore ju om du tog en halvårskurs eller nåt på centrumvux i ekonomi och företagande :)

2010-01-19 @ 12:31:52
URL: http://maklinet.blogspot.com
Postat av: Celina

haha Tessie vill du jobba 3 ggr?!?! Näe men hmm... jag måste verkligen få se CV först!! ;)



Linda, du verkar veta en hel del om detta... du kanske vill bli min lilla ekonom som fixar allt pappersarbete??? haha! :)

2010-01-21 @ 01:45:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0