Nostalgiresa genom Österhaningevägen

Åkte ju hem från Gålö en lite jobbig väg eftersom jag inte hade nån bil idag. Hoppade av österhaningekorset och gick hem! Först tänkte jag "Shit vilken lång väg att gå hem nu" Sen började jag inse att det var väldigt vackert och väldigt skönt ute. Gick förbi hästhagar, golfbanor, skogar, åkrar och sen efter jag gått förbi österhaninge kyrka började jag få väldigt mycket nostalgikänslor.
Vandrade min väg förbi hässlingby där min mormor och morfar bodde när jag var liten. Sen gick jag vidare förbi familjen Skifs hus där jag ofta klättrade i deras trädhus och vidare förbi den gula herrgården vi bodde i när jag var liten. Förbi hagar där jag brukade klappa hästar då jag stod och väntade på skolbussen.
Sen gick jag upp på en väg några meter och stannade vid vår brevlåda för att plocka med mej posten hem och då mindes jag hur jag brukade gå dit som liten och plocka lupiner åt mamma, för det är hennes favoritblomma. Sen var det bara 5 minuter kvar hem.

Åh vad jag älskar att bo på landet ibland <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0