Kentucky Fried Chicken

Okej nu är det såhär. Efter helgens diskussioner med familj och släkt så har dom tydligen kommit fram till att jag ska starta ett KFC på medis. Inte jättetagg på det kanske, men tog iallfall reda på varför det inte finns nåt i sverige.
Det visade sig att det fanns en KFC på Sveavägen 76 i Stockholm mellan år 80-81. Intresset för restaurangen var dock inte jättestort eftersom maten ansågs som alldeles för fet. Dessutom fick de vääldigt mycket klagomål på sin hygien och drog dit massa råttor och efter intressent sjönk ännu mer var KFC tvugna att stänga ner.
Nu snart 30 år senare har företaget som äger KFC, taco bell, Pizza hut (alltså det är samma företag) sagt att dom har planer på att öppna i sverige eftersom det redan finns i cirkus 80 länder, inklusive danmark. Men sverige är hårdare på sin hygien vad gäller kyckling, och priserna är höga. Men dom kommer snart!
Så till er alla KFC lovers där ute. Om några år har vi även restaurangen här på svensk mark..



Nu vill jag bara ha Taco bell, dunkin donuts och starbucks... sen är jag nöjd. Eller?

Peace out <3

Kommentarer
Postat av: sophia

jag skiter i den jävla kycklingen, kan det inte komma nått vettigt, som starbucks isället? seriöst, vi har väl velat ha starbucks i 100 år eller? :p

2010-11-02 @ 16:45:43
URL: http://baginbox.webblogg.se/
Postat av: sophia

haha oj vad jag lät bitter :p men seriöst, lite kaffe hellre än kyckling liksom :)

2010-11-02 @ 17:36:41
URL: http://baginbox.webblogg.se/
Postat av: K

starbucks finns ju! på arlanda. men huuuur ofta är man där egentligen?

2010-11-02 @ 20:39:02
Postat av: Kycklinglover T

NEJ C! vet du hur mycket dom stackars kycklingarna får lida... och hur mycket bajs det är i sånt där. kycklingarna mals ner typ hela :( men starta gärna upp något annat! :D

2010-11-03 @ 12:49:39
URL: http://tresmaapor.blogg.se/
Postat av: C

haha jag hade inte tänkt öppna en KFC heller :P Fick bara för mej att leta upp faktan när jag inte kunde sova. Skulle såååå gärna också vilja ha starbucks. Vet att det finns på arlanda, men lixom som karin, hur ofta är man där? Kanske kan öppna med egna taco bell?? Eller starbucks och dunkin i samma butik!? Oj vilka Idéer jag får nu! haha

2010-11-03 @ 14:52:52
URL: http://nejdetskaman.blogg.se/
Postat av: Giz

Kycklinglover T: Vi har strikta regler i Sverige, så det skulle nog inte ske här som det gör i Asien, i USA har dem skärpt uppfödningen efter flera avslöjanden för flera år sedan, om du tänker på PETA videon så e den över 8 år gammal

2010-11-27 @ 19:11:12
Postat av: August

STARTA EN DUnKIN DONuTS!!

2010-12-17 @ 21:13:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0